Aloitettiin tuulessa, lumisateessa ja pakkasessa Salmen ALO kurssi. Ensin näytettiin, miten seuraaminen sujuu. Misu seuraa hienosti, oikeassa paikassa, hyvällä intensiivisellä katsekontaktilla. Moitetta sain minä: liian nopeat pysähdykset. Olenkin keskittynyt lähtöihin ja käännöksiin ja tottahan se on. Pysähdyn nopeasti, jolloin Misun perusasento tulee vinoksi.

Saimme siis kotiläksyksi harjoitella askellusta, pysähdyksiä, startteja, puolipidätteitä sekä oikeaa paikkaa namilla.

Mua hieman häiritsee toi namilla ohjaaminen oikeaan paikkaan, koska siinä on mun mielestä vaarana namiautomaatti ja vammakäsi. Misulle en ole koskaan namia pitänyt nenän edessä -> silloinhan se seuraa mun kättä&namia, ei mua... Toisaalta oon tota miettinyt, että tekisinkö ja jääkö siitä "lihasmuisti", jos tarpeeksi junnaa.... Ja saako siitä tietynlaista kestävyyttä...? Mutta en kuitenkaan meinaa kauaa noin tehdä. Vastahan mä pääsin eroon siitä käden oudosta asennostaTypyn kanssa..

Sitten otettiin istumista ja saatiin sekin kotiläksyksi. Otinkin jo illalla kummankin kanssa 4x5 istumista. Mun on tosi vaikea sanalla "Hyvä" merkata oikea paikka, joten käytinkin naksua. Sen kun kumpikin osaa ja se on mulle paljon helpompi.

Kyselin hieman kosketuskepistä. Mulla on sellainen, mutta en ole vielä ihan satavarma, mitä ja miten sillä opetetaan. Mihin sitä oikeastaan voi käyttää?

[..lisäsin kategorioita, jos tästä lähin järjestelisi näitä juttuja..]