Kuten tossa eilen kirjoitin, ollaan Misun kanssa keskitytty kolmeen ongelmaliikkeeseen.

Ruutu: Ollaan treenattu ruudun keskiosaa. Kun palkka on hyvä, etsiin ruutua innolla. Olen ottanut siten, että mulla on kuppi, lähetän ruutuun. Yleensä tää eka menee hyvin. Siitä palkka. Toisella on lähes aina hieman haahauilua, mutta osumisesta palkka. Kolmas on yleensä paras ja siitä megapalkka. Nyt oon keskittynyt erityisesti kehumaan äänellä ja iloitsemaan ruudun keskiosasta. Muuten ollaan treenailtu kotipihassa, mutta eilen mentiin kentälle ja otettiin 2*3 toistoa kahdelta sivulta. Matkaa on vain noin 5-10m, ja lähtee ruutuun joka kerta reippaasti ja ehkä tässä haahuilu on hieman vähentynyt. Vaikea sanoa näin itse katseltuna. Vielä pitäisi ottaa pitkältä matkalta suorapalkka johonkin väliin, että vauhti oikeasti pysyy hyvänä.

Tunnari: Mulla ei ole enään hajuttomia, kun tuo pölhö kuolasi kaikki.. Mun piti tehdä verkko, mutta sen sijaan tein ketällä siten, että laitoin kasan, noin 10 kpl (kopissa on hajuttomia)  hajuttomia kapuloita valmiiksi kentälle. Hain Misun, otin sen sivulle noin 3m päähän hieman vinottain hajuttomille kapuloille. Hajustin oman, haistatin sitä, vein noin metrin päähän hajuttomista ja lähetin. Meni suoraan hajuttomille, haisteli, meni nenä maassa omalle ja toi sen =) Tein saman uudelleen, tokalla meni suoraan omalle ja toi sen. Ja vielä kerran. Kolmannella meni jälleen haistelemaan hajuttoman, siitä omalle haistoi sen ja toi. Jee! Toistoja lisää... Kotona ollaan haisteltu apuhajuista kapulaa...

Kaket: Ollaan alettu treenaamaan matkaa lisää M-S liikkeeseen. Lisäksi autettuna S-M ja liikerataa S-I-S. Nyt olen mitäköhän sitä sanoisi 1m20cm päässä M-S. Eihän siitä puutu enään kuin 9m80cm. Ja lisättiin tuohon myös käsimerkki. Hyvänä puolena se, että liikerata on puhdas!

Tiistaina oltiin apukoirakkona häiriötä tuottamassa paikkamakuutreeneissä. Sitäkin pitäisi harjoitella itse.. siis koiralle häiriötä paikkamakuussa...

ps. Jos joku osaa kertoa, miksi toi mun ekan postauksen kellonaika/päivämäärä jää ton otsikon alle, niin kerro... Mä vaan en tajuu...