Nyt talvella olen tokotellut paljon sisällä. Mua on masentanut treenata, kun taas vaihteeksi tuntuu, että mikään ei etene.. No otin itseäni taas kerran niskasta kiinni ja aloitin sisätreenit. No ollaan me treenattu nyt pihallakin kavereiden kanssa 1-2 kertaa viikossa - paitsi aivan kovilla pakkasilla, kun näpit jäätyy.

Opetin tyypeille ihan oikasti kosketusalustaa. Misulla kesti tovin tajuta, että haluan sen oikeasti seisovan etutassut alustalla, eikä napa. Typy taas yhä syöksyy alustan kimppuun, vaikk ayritin teipata sitä lattiaan. Typyllä toimii paremmin hulavanne. Pitää seistä hulavanteen sitällä kaikke 4 tassua. No yrittää se sitäkin tuoda..

Tunnari ei toimi, niinkuin Salmen kanssa on yritetty opettaa. Ensinnäkin mun ja Salmen aikataulut ei oo natsannut, joten tulee reilun puolen vuodne tauko noissa treeneissä. No aloin opettamaan jälleen kerran tunnaria uudelleen. Tällä kertaa varastossa. Mulla on kasa mattoja, jonka sisään olln piiloitellut omaa kapulaa. Nyt olen vaiheessa, jossa koiran edessä on hajuttomia/muun hajuisia kapuloita ja niiden yli pitää mennä etsimään omaa. Katotaan, miten se tästä etenee.. Misu tykkää etsiä kapulan, Typy taas tykkää haistelusta niin paljon, että kun löytää oman nostaa sen esille ja tuo ekan, mutta jos otan toisen toiston, jää haistelemaan mattoja, josko löytyisi lisää. Tota samaa etsimistähän se on tehnyt myös esineruudussa.

Kakeissa keksin Misulle apuvälineen yllätääten hulavanteesta. Misulla on tapana istua pompaten, eli napa pysyy paikallaan. Ollaan käsiohjauksella tehty liikerataa, mutta jos hiemankin on parempi nami, pompahtaa. Jos muistutan varpaista, pitää ne paikallaan, mutta uolloin joudun olemaan sivulla. No hulavanne ratkaisi ongelman. Mä pistän vanteen niin, että se ottaa takavarpaisiin ja näin alan kasvattamaan etäisyyttä. Ja mä tiedän, tää on apuväline, se pitää poistaa, mutta kun saisi nyt ton liikkeen varmaksi. Toistoja, toistoja, toistoja. Ehkä se tästä. Seisomaan nousut on Misulla todella upeat! Tarkkuutta vaaditaan vielä seisomasta maahan, ettei pompsahda ja tietenkin toi seiso-istu, jota nyt jankataan.

Hyppynoutoa ollaan treenattu, kuten myös kapulan kantamista ja tuomista.

Liikkeestä jäävät näyttää kivalta ja seuraaminen on muuten ok, mutta häiriö treeniä tarvitaan aina.