Tiistaina kävin ensin vetämässä agin alkeiskurssilaisille pujottelu, pussi, muuri ja keinu -kerran. Sen jälkeen omat koirat.

Virhe no 1. Molemmat koirat maneesiin kiinni. Ei toimi. Hermot menee kaikilta. Misu huutaa ja rempoo hihnassa, kun käskytän Typyä ja kun ohjaan Misua Typy viihdyttää itseään kimittämällä.. Eli jos kumpikin mukana, toinen odottaa autossa.

Aloitin Misun kanssa tokoilemalla. Minna toimi silminä ja naksuna, kun otin liikkeelle lähtemisiä ja pysähdyksiä. Palkat suorasta ja hyvästä perusasennosta. Seuraamis paikka ja kontakti on tosi hyvä =) Välillä peruasento hieman vino (peppu vasemmalla). Kokeilin alkuun Salmen namikättä, mutta se saa Misun hyppimään ja keskittymään mun käteen ja seuraamisasento menee vinoksi. Hylkäsin sen ja otettiin omalla tavalla. Treenitauko on tehnyt selvästi Misulle hyvää ja nyt kontakti jaksaa pysyä tiiviimpänä ja pidempään =)

Mun pitää vielä keskittyä askeliin ja käsiin.

Typyn kanssa otettiin hieman samanlaista ohjausta kolmella aidalla, kuin sunnuntaina. Ja joka kerta se pyörähti väärään suuntaan ja oli aidan väärällä puolella - damn! Tiina ja Minna yritti seurata, mitä ihmettä mä teen ja Tiina kokeili ohjata Typyä, joka tietenkin kääntyi ja ohjautui heti oikein.. Minna huomasi, että miedän kropat on eri lailla ja tottahan se on, että Typyllä on suurempi tarve olla lähempänä mua, kuin Tiinaa. Mutta saattiin lopulta pari oikeaa pyörähdystä =)

Hetken tauko, jonka jälkeen otin kummallakin hihnapujottelua ruokakuppipalkalla. Misulla se oli tosi vaikeaa. Kiihtyi kupista niin, ettei tajunnut mihin törmäili.. Typyllä meni paremmin. Tässähän harjoitellaan sitä, että mä en niinkään ohjaa kuin esteelle ja koira itse suorittaisi pujottelun ilman, että tuijottaa mua. Typy otti 6 toistoa, Misu 4. Ehkä tää tästä.....